Onze website gebruikt cookies om je surfervaring te verbeteren. Om deze website optimaal te gebruiken vragen we je om akkoord te gaan met ons gebruik van cookies.

Ik ga akkoord met de cookies liever niet.

Bemiddeling in zakelijke conflicten en werkcontext

Als ondernemer weet je dat het dagelijks leiden van je bedrijf geen evidentie is. Je wisselt voortdurend af tussen rollen zoals strateeg, financiënbeheerder, verkoper, inkoper, … en leidinggevende. Hier en daar loopt het wel eens fout. Want waar mensen samenwerken, kunnen problemen ontstaan. 
De aard van deze bedrijfsconflicten is heel uiteenlopend. Het gaat van discussies over oneerlijke concurrentie, vennotenconflicten, kwaliteitskwesties bij leveranciers, het niet nakomen van contracten, een moeilijke klant tot problemen in je team. Vaak begint het met kleine wrijvingen en al gauw kan dit escaleren tot hevige conflicten. Hoe sneller je als de ondernemer een probleem aanpakt, hoe vlugger je terug kan focussen op de essentie van jouw ondernemerschap.
Kleine issues kan je zelf oplossen door open communicatie, duidelijkheid en voldoende overleg. Als je partij bent in een conflict of zelf geen oplossingsmogelijkheden meer ziet, kan je best gepaste professionele hulp inzetten, eventueel in de vorm van een erkend bemiddelaar.
Een erkend bemiddelaar gaat samen met jou en de ander(en) op weg naar constructieve, duurzame win-win oplossingen. Vrijwilligheid, vertrouwelijkheid en communicatie vanuit ieders belang (en het bedrijfsbelang) staan hoog in het vaandel tijdens een bemiddelingsproces. Zo is bemiddeling dus een volwaardig en erkend alternatief om conflicten op te lossen buiten de rechtbank alsook om conflicten te voorkomen. 
Ontdek meer over de kracht van bemiddeling bij externe en interne bedrijfsconflicten in onze blog.