Onze website gebruikt cookies om je surfervaring te verbeteren. Om deze website optimaal te gebruiken vragen we je om akkoord te gaan met ons gebruik van cookies.
Bekommernissen
In het bemiddelingsgesprek peilt Uw Bemiddelaar naar de belangen, de noden en de wensen van iedere partij. Daarbij telt iedere mening. Uw Bemiddelaar bevraagt u over wat voor u belangrijk is en naar hoe u de dingen ziet.
Uw Bemiddelaar zorgt ervoor, samen met de betrokkenen, dat deze bekommernissen voor iedereen duidelijk zijn. Naar oplossingen wordt nog niet gezocht.
Vaak komt men op die manier tot gemeenschappelijke bekommernissen of minstens belangen die met elkaar verzoenbaar zijn. Door naar elkaar te luisteren bij het uiten van bezorgdheden en door te horen wat de ander fundamenteel bezighoudt, kan al begrip ontstaan voor het standpunt van de andere. De bemiddelings gesprekken verlopen gestructureerd en zijn afgebakend, zowel in tijd als in ruimte als wat de inhoud ervan betreft. Zo ontstaat er een veilige omgeving waarin gezegd kan worden wat nodig is. Vaak ontdekt men dan dat het water toch niet zo diep is als dat aanvankelijk leek.